Mitt liv i ord och bilder

Alla inlägg under augusti 2011

Av Madde - 31 augusti 2011 22:09

Jaa snart är onsdagen slut och det är dags för helg om ett par dagar igen. Herregud vad dagarna går snabbt!! Hänger liksom inte med.. 


I helgen ska jag till moster och rida och tvätta hästar. Kommer bli intressant om vi ska tvätta Valle och Frasse, jag vågar ju knappt stå breve dom haha. Men det ska nog gå bra. Önskar jag inte va så nervöd när jag är breve hingstar. Eller ja nu är ju inte dom det längre. Men Valle är ju rätt hingstig fortfarande eftersom han blev kastrerad sent. Hingstig och hingstig förresten.. Han gör ingenting egentligen bara jag som är löjlig :p

Fy vad jag saknar att rida!!! Det vore kul att rida minst en dag i veckan. Men får väl se, måste ju skaffa nytt jobb innan jag kan tänka på fler utgifter. Tänk om man hade råd med egen häst, fy vad undebart! :)


Hade nattsällskap av Heidi ett par nätter nu, kul att ha nån här :) Så trist att alltid sitta själv på kvällarna. Det är tur man har henne ^^ <3



Nu ska jag bädda rent i sängen, så skönt att krypa ner i nybäddad. Men det är riktigt trist att görat! Ja fy jag har inte städat här hemma på jättelänge :( Har som ingen lust när jag städar på jobbet hela dagarna... Hatar att städa! Finns så mkt annat som är roligare. Sitta o glo in i en vägg tills det blir hål är roligare. 


Tack och gonatt!

Av Madde - 28 augusti 2011 22:27

Jag försöker övertala mej själv hela tiden om att det som händer gör det av en anledning. Det är inte alltid bra just då, men när allt är klart så är det oftast positivt. Men tänk om man bara lärde sej att vänta.. Allt kan inte hända nu nu nu även om det vore rätt nice :) 


Va på första bergsmeditationen (BM) idag. Det va mkt intressant! Känner att det är en bra grupp som jag kommer trivas i :) Det är 7 gånger kvar, var annan söndag. Så sista gången är 4e december... Hua vill inte tänka på att om 16 veckor är det troligtvis kallt och snö. Näej tacka vet ja lite värme :) Även om det kan vara jäkligt fint med snö.


Tänkte slänga in några bilder.. Men nej det fick jag inte. För mobilen ville inte som jag. MUPPO!

Pappa hade iaf bytt strängar på min gitarr. Så nu ska jag bara skaffa en förstärkare, sen så.. Hahaha hur ska detta sluta??? Jaja intressant kommer det bli. Men att lära sej spela ett intrument är ju ett måste! Jag har kunnat spela iaf 2 olika, men skulle jag sätta en bastuba eller klarinett i händerna och blåsa skulle det nog låta förjävligt! haha. Klarinett va jag faktiskt duktig på, trot eller ej ;), kunde spela en del trudelutter. Så vem vet, kanske kommer kunna spela en del låtar på min gitarr sen? Men det är nog x antal år innan jag vågar mej på att spela inför nån... OM jag ens kommer så långt ;)


Har ni tänkt på att allt som sker gör det av en anledning. Man träffar folk i livet, om än för en kort stund, för att byta erfarenheter. Händelser flyger förbi, ibland flera gånger för att man inte hunnit uppfatta vad man skulle lära sej.

Det blir inte alltid som man tänkt sej, men det blir ALLTID som det va meningen. 



Nu ska jag sova för att orka upp till en ny arbetsvecka! Tack och gonatt!

Av Madde - 26 augusti 2011 23:09

Ja det har vart en mkt bra vecka!! :)


Och på söndag är det start för bergsmeditationen. Börjar bli lite nervös faktiskt, det är ju som en ny start liksom. Men jag vet att det kommer bli bra, men det är alltid nervöst när man ska göranånting nytt :) Även om jag provat en gång... Men nu är det på riktigt :)


Igår kollade jag och Heidi på film... Eller vänta nu. Nej just ja, Heidi somnade och jag kollade på film ^^ No strings attached, riktigt bra :) Och Kutcher är ju sådär lagom snygg ;)


Och nu kan jag skriva Kiropraktor på visitkortet oxå. Det känns ju skönt!


Tack o hej för denna gång! Orkar inte skriva mer, har alldeles för mkt i huvet så vet inte vad jag ska välja..

Av Madde - 24 augusti 2011 21:31

Va på arbetsintervju idag. Det gick bra. Men vette sjutton om jag vill sitta och sälja saker igen :/ Jag är ju ingen säljartyp. Ska iaf läsa på om produkten, känns det bra så tackar jag ja. Annars får jag leta vidare :) Har iaf en intervju till att lägga i ryggsäcken, dom är inte många än så länge så det behövs några till så dom inte känner sej så ensamma ^^


Igår åkte jag och Heidi till moster efter jag slutat jobba. Red i paddocken en stund. Heidi vågade inte rida på Mi :p Så vi bytte och hon red Bonne, gammeltanten :) Och jag passade på att rida barbacka, sååå mysigt :D Mi älgar på som vanligt, haha. Så synd att hon är så gammal.. Tänk att man skulle tagit till vara på åren bättre. Men så träligt att dom bor så långt bort :/ Man kan ju liksom inte åka dit flera ggr i veckan, tyvärr!

Men det blir fler ggr :) Ska tex åka och hjälpa henne tvätta alla hästar nu innan dom ska in i stallet igen. För fy sjutton vad dom va skitiga!!! Hua!


Här kommer en bild på Mi och sen Heidi som sitter på Bonne :) Glömde ju ta bild när jag satt på hästen.. Jaja så kan det gå :)

   


I morgon ska jag hoppa pålle här hemma :) Ska bli kul o rida en häst i mer än skritt o trav ^^ Måste nog börja på ridskola igen tror jag, för det här går ju inte att det ska ta ett år mellan gångerna :(



Åh just ja! Fick tillbaka alla mina saknade bilder igår :D Finns mkt skoj att se!! Haha. Både från fester och på olika ställen och djur. mest bilder från -06, -07 och -08. -08 va ett nedra festår, men jäklar vad kul vi hade!!! Saknar dom sommarkvällarna faktiskt. När man va ung och dum haha. Nu är jag nu närmare än födsel så nu måste man vara vuxen, kroppen orkar inte alkohol längre.

Så snart nån dag ska jag slänga upp lite bilder på fb. Kanske här med. Kul o se hur små alla såg ut förut ^^ Fast det kommer man inte ihåg, tycker alla ser ut som dom alltid gjort typ. Lite äldre o fetare bara ;)


Nej nu är det dags för sängen. Olle och Pelle sover redan som stockar.

Här kommer en bild på dom två som jag tog förut :)


 

Tack och gonatt!

Av Madde - 24 augusti 2011 02:30

Tidsinställt blogginlägg för att ni nyfikna inte ska ha en aning om när jag skrev detta..


Känner mej totalt jävla osynlig. Inge roligt alls!! Jag gör alltid fel val, nästan iaf. Men det är väl för att jag aldrig ska få som jag vill. Det är tugnt att inte ha någon jag kan lita på. Inte ha nån att prata med. För varför ska jag lägga mina problem på nån annan? Det är ju ingen som bryr sej ändå. Jag vill så mkt men allt blir så fel. När ska det vända? När ska det bli min tur att vara lycklig? Börjar bli riktigt less på att inte kunna sova ordentligt om nätterna. Kan gå o lägga mej vid 22, upp 7.30 och är så trött att jag knappt kan öppna ögonen. Jag sover ju hela nätterna nästan. Men vaknar varje gång jag vänder på mej eller drömmer jättejobbiga drömmar som gör att jag inte sover nå bra. Drömmer ofta om saker som ska hända och att det mesta går åt helvete. Att jag är sen, glömmer saker eller allmänt är på fel plats. Så när jag vaknar måste jag tänka efter och inse att det bara va en dröm. För alla drömmar är så verkliga. Det känns som jag gör allt minst två gånger. Jobbigt! Orkar inte.


Jaja åter till den värdelösa vardagen.. Det enda positiva är att det är dags för bergsmeditation om nån dag! Kommer bli ett helt nytt kapitel i livet. Och inget kan ju bli sämre!!

Av Madde - 21 augusti 2011 21:49

Här har vi skönheten :)


Aja Hirani

e. Sandhiran ox, u. G Estarreja ox, e. Sanadik El Shaklan ox

Aja Arabians

Thereze Tillbom

 

      

Kommer inte ihåg vad hon heter som visade Hirani idag)

Av Madde - 21 augusti 2011 19:21

Ja idag va jag ¨på min första hästutställning. Det va rätt kul, mååånga fina hästar :)


MEN, det kommer alltid ett men.. Herregud så dom håller på!! Stackars hästar. Tycker det ska vara som på hundutställning, att man inte får påverka hästen. För det är inte snällt att skrämma upp den så den ska visa upp sej. För en hispig häst är väl kanske inte att rekomendera, men ja.. Tydligen är det väl det inom arabvärlden? Vad vet jag. Tydligen är det inte så på andra raser och tur är väl det :)


På torsdag ska jag rida igen! Ska bli sååå kul!! Se om jag kommer ihåg hur man gör. Haha. En häst här hemma faktiskt, och funkar det så kanske jag får rida fler gånger verkar det som :) Åh tänk att få ha en häst att pyssla med igen :)

Av Madde - 20 augusti 2011 15:52

Denna helg känns inte lika speciell, tror det är för att jag redan vart hemma över halva veckan. Ofrivilligt ska tilläggas!


Igår åt vi surströmming :) Jag pappa och majsan (susanne satt och titta på). Senare på kvällen fick vi skjuss till Peter som satt hos hans granne. Jättetrevligt, och tyvärr drog vi ut på krogen. VILKEN MISS!!! Men det va kul att träffa pappa och peter :)

Fick veta att Enköpings Kommun är totalt vädelösa! Trodde inte det va så farligt, men allvarligt.. HUR kan ni som jobbar inom kommunen jobba kvar??? Jag skulle skämmas så som dom håller på. Usch näej fy! Blir bara arg jag tänker på det. Ni som kan - flytta därifrån för fan så kommun går i konkurs eller nåt.. Om det går? :p


I morgon blir det Arab Riks i Strängnäs :) Ska bli kul! Har faktiskt aldrig varit på hästutställning när jag tänker efter. Så det är väl på tiden att det blir av! Intressant, ska försökta ta lite bilder :)


Nu ska jag göra mej klar för att åka tillbaka till äckliga enköping. Tyvärr bor det ju faktiskt folk där man vill umgås med, tycker dom kan flytta så man slipper åka dit!

Presentation


Mina tankar. Mina åsikter. Mina intressen.

Kort och gott, Mitt Liv.


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards