Mitt liv i ord och bilder

Alla inlägg under oktober 2011

Av Madde - 30 oktober 2011 14:38

Har inte haft lust alls att skriva nåt här. 

http://www.intersport.se/Produkter/Klader/Jackor/HostVinter/MONTREAL-PARKAS/ Fick en jacka av moster, en röd. Så nu kommer jag inte frysa i vinter :D


Idag har jag roat mej med att leta bilder på russhingstar. Ganska lätt att hitta hingstar, men ston... Där kan man leta utan att hitta det man söker. Hittade nästan alla hingstar i Odds stamtavla (och säkert Zven o Jax med, men där har jag inte kollat ännu. Även om dom är släkt på flera håll så några bilder har jag ju redan då) Försökte lägga upp det jag gjort på Vallas sida på fb, men nej. Jag vette sjutton hur jag ska göra...


Av Madde - 15 oktober 2011 17:41

Vad vill tele2 mej egentligen? Summan är ju djävulens eget påhitt

 

Igår va jag och Heidi o kollade på The Beef. En bra spelning! Alltid lika kul o se.

Kalle är lika farlig som han ser ut!

    Nog för att jag tog kort på Kalle o Fredde... Men Jimie ska minnsan alltid vara i centrum :p 


En vacker vy  över självaste Valla :)  

Jag och Dublin ^^  

Zeke. Han är så fin o snäll, och STOR. Fysiskt iaf.  

Valle och jag. Han är så fin så fin! :) Tänk att jag inte vågar sätta mej på honom :/ Men den dagen kommer väl. Har börjat rida mer och mer i Valla :) Och så ska jag o Majsan till nån hon känner o rida. Så snart har väl den rädslan jag har för hästar försvunnit. Hoppas  

En vacker bild på mosters alla hästar. Från vänster; Bonne, Frasse, Mi och Valle. Mina två favoriter till höger, dom håller alltid ihop :)   

Två bilder ritade av Pauline Hagman. Riktigt snygga! Man ser vilka hundar det är. Överst Betty och den andra är Alva. Ingen av dom finns tyvärr i livet längre, utan nu är dom på andra sidan regnbågsbron och har det bra.   

Julias orm får mat. Häftigt att se när dom äter :)  

Och så till sist vackra Cortina :) Tänk om hon kunde vara lite större så man kunde rida oxå ^^ Ska ut och borsta henne om en stund tänkte jag. Har ju vart borta i över en vecka så har inte pysslat nånting med henne. Så det är väl på tiden nu!




Har inte så mkt att skriva faktiskt...

Jag lääängtar till julen! Det ska bli så mysigt att få upp julgardiner och allt julpynt! Måste kolla så jag har gardiner och dukar till allt... Annars blir det jotex nästa ;)


Tack och hej!

Av Madde - 10 oktober 2011 08:51

Ja det är fan jobbigare att vara arbetslös än att jobba :p

Onsdag-söndag va jag hos moster och hjälpte henne med div som skulle göras. Ute nästan hela dagarna, det tar på krafterna. Har borstat hästarna varje kväll :) Till och med Valle och Frasse. Inte för att jag vet vad jag är rädd för men... En vacker dag ska jag oxå sitta på Valle! Han är ju så snäll, gör ingenting varken på marken eller om man sitter på. Det är nog för att han så stor som jag är skraj, och Frasse är ju ännu större!! :O Hur gick detta till? :p Moster kan det där med stora hästar :)

En dag ska jag oxå ha häst själv! Tänk så mysigt :) Moster sa att jag kunde låna en häst av henne för o se hur det är att ha egen, det är ju snällt :)


Igår va jag bara hem och vände. För från igår kväll till i morgon kväll ska jag vara hus-hund-och barnvakt i hallsta. Så i morse gick jag upp kl 6. I morgon KLOCKAN FEM!!! HUR ska jag komma upp då? Det kan man ju undra... 

Det känns som klockan är mitt på dagen, fast den bara är 9 :/ Jag kommer ju behöva vila en stund sen skulle jag tro. Om jag ska orka vara vaken ikväll o ge hundarna mat. Och jag tror dom vill ha det :)


Inga bilder idag, för jag sitter inte vid min dator. Så ni får nöja er med text. Nu ska jag ut och mocka tomten. yey vad kul?


Tack och hej!

Av Madde - 1 oktober 2011 21:13

Ja jag glömde helt bort att det va hästloppis utanför Enköping idag. Jäla skiiit. Jag som behöver nya skor. Dom jag har nu köpte jag för 4 år sedan så dom har börjat göra sitt nu... Jaja inge livsviktigt men skulle ju inte tacka nej till ett par nya sköna ^^


Idag pysslade jag lite med Cortina igen, hon är så söt :) Tvättade svansen och borstade lite. Sen gick jag en liten liten bit så hon fick äta gräs :) I morgon ska jag pyssla med henne innan jag åker till Enköping o hämtar Majs för att sen åka till Mickelsmäss i Örsa. Inte för att nån av oss har pengar, men det är tradition att åka dit ändå! :p Finns alltid nåt fint att titta på :) Så hoppas att vädret håller i sej!


Hittade lite svart trumpetsvamp idag när jag gick en skogspromenad med hundarna. Och det går inte att låta bli att plocka dom!!! Haha Trattisar finns det så många av, så dom är ganska lätt att låta bli, men när jag ser gulingar eller svartisar då går det inte.


Fick just en deja vu. Läskigt :)


   En trött Coria. Hon är här hemma tills på onsdag.


Nu ska jag kolla på film sen sista promenad med hundarna. Sen sooova :)



Tack och gonatt

Presentation


Mina tankar. Mina åsikter. Mina intressen.

Kort och gott, Mitt Liv.


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards