Mitt liv i ord och bilder

Alla inlägg under februari 2012

Av Madde - 28 februari 2012 18:06


  • Köra Dublin
  • Resa utomlands, tex. usa, nåt varmt ställe, irland.. osv :)
  • Åka till Astrid Lindgrens värld
  • Klappa en varg
  • Rida en shire
  • Äga en häst
  • Äga ett hus, eller ja... En gård helst :)
  • Äga en fralla ^^ (fransk bulldog)

Lite av det jag vill göra. Det finns säkert massa mer jag vill göra innan jag dör, men detta är det jag kommer på just nu :)

Av Madde - 26 februari 2012 13:35

Ja det är ju inte så svårt ;)

Skulle först betala av skulderna jag har. Sen skulle jag köpa en häst! Och betala minst ett års hyra på lägenheten och stallhyran. Ja sen skulle nog pengarna vara slut :p Blev det nåt över skulle mina syskon få lite. (så självisk är jag ;) )

Av Madde - 25 februari 2012 09:58

Alldeles för tidigt på morgonen egentligen. För att vara lördag alltså :) Det finns en del som gör mej upprörd... Tex folk som sladdar runt överallt, dom borde bli av med sitt körkort och få tillbaka det när dom växt upp (jag har inget emot folk som sladdar på parkeringar eller liknande när affären stängt, eller ute i skogen lågt bort från stan). Folk som aldrig växer upp, dom borde förflyttas till en egen ö där dom kan vara barnsliga ihop.


Ja mer än så orkar jag inte skriva idag. Tack och hej!

Av Madde - 18 februari 2012 11:25

 The Holiday -  En stor favorit! Jag älskar den filmen :)

  Brokeback Mountain - Oxå en film jag kan utantill :)

  Black Beauty - Den gillar jag fortfarande, även om jag kanske kollade mest på den när jag va yngre.

  Tarzan - Denna gillar jag mest för låtarna i filmen ^^ Men jag tycker även att det är en fin historia :)

 The bridges of madison county - En helt underbar historia! 



Ja det var några av mina absoluta favoriter. Det finns så många fler filmer som är riktgt bra. Men jag kan ju inte börja rabbla alla :p    

Av Madde - 17 februari 2012 11:04

Det jag ångrar mest är att jag släppte taget om Thea och Musse. Det kommer jag aldrig kunna förlåta mej för. Men å andra sidan fanns det egentligen ingenting att göra just då. Hade det varit några år framåt i livet hade det sett annorlunda ut.

Man lär sej så länge man lever. Dock gjorde jag om samma misstag flera gånger... Nu är det slut med det. Nu har jag äntligen lärt mej! Det går inte att hjälpa nån när man själv mår dåligt. Bara att inse.

Sen finns det nog inte så mkt annat jag ångrar. Dom felen jag gjort i livet har jag fortfarande chansen att göra om och göra rätt :)

Av Madde - 16 februari 2012 20:17

Ja jag tänkte jag skulle mediterat i tisdags, då det va prick en vecka sen sist då. Men det blev inte av, va hos Jennie hela dagen typ :) Och i går var jag med Jennie till barnmorskan på dagen och sen på kvällen blev jag bjuden på middag hos Jimie och Anna, det va jättekul att träffa dom igen! Det va så länge sen sist. Så nu har vi tre uppdaterat varandra, även om det kanske va mest jag som prata :p Som vanligt haha.


Ikväll är jag alldeles för trött. Hade ingen el i natt så jag sov i vardagsrummet för att kunna elda på natten så vi inte frös ihjäl :)

Men i morgon så, då jobbar mormor så då är jag själv på dagen :) 



Det närmar sej dagen jag ska flytta in i min lägenhet! Det ska bli så skönt! Även om jag kommer tycka att det är lite väl ensamt ibland och kommer sakna öppna spisen!

Men det ska bli kul att få inreda en ny lya :) Och denna gång SKA jag inte ha lådor kvar att packa upp år efter att jag flyttat in... Som jag sagt varje gång :/



Tack och gonatt!

Av Madde - 16 februari 2012 19:22

Jag gjorde just ett inlägg men det försvann för jag blev utloggad, MORR!

Ja fem sanningar om mej... Vet inte ens varför den är med, jag kommer ändå inte skriva nåt vettigt :p


1- Jag tycker spindlar är det äckligaste kryp som finns!

2- Karlar i arbetsbyxor - Me like!

3- Tycker andevärlden är intressant

4- Är mörkrädd till tusen!

5- Har flyttat sammanlagt 14 gånger vad jag kommer ihåg


Ja så var det med det

Presentation


Mina tankar. Mina åsikter. Mina intressen.

Kort och gott, Mitt Liv.


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards