Mitt liv i ord och bilder

Alla inlägg under februari 2013

Av Madde - 12 februari 2013 07:44

Dags för en ny dag! Har ännu inte tittat ut så har ingen aning om vad det är för väder, men har en känsla av att det är ungefär samma som igår. Börjar bli lite less på vintern nu. Men tanke på att jag, fortfarande, inte införskaffat "riktiga" vinterkläder och jag är inget fan av skidor eller annan vintersport så tycker jag vintern är en aning för lång och framförallt ostabil. Hade denna snö kommit innan jul hade de flesta jublat, men nu i februari är det rätt många som gör grimaser åt snön. Men man får väl bara glad åt dom dom gillar skidor och annat skräp ^^

Snart ska jag tvätta. Enda chansen att få vara ensam i tvättstugan på sin tid är på morgonen, för här drar dom aaalltid ut på tiden :/ Det är riktigt drygt!
Och ehb måste ju vara knäppa!! Fick en lapp igår om att dom ska höja hyrorna med 2% pga ökade kostader bl.a värmen. Jag har då ingen värme i min lägenhet och ska jag betala höjningen lär jag ju få åtminstone 20 grader här kan man tycka! Måste ringa och prata med dom idag. Brukar dock sluta med att jag lägger på för att dom är så fruktansvärt inkompetenta, idioter som jobbar där helt enkelt.

Ikväll är det dags för ridning igen :) Veckorna går så fort att det känns som tre tisdagar i veckan :p Men det gör inget! Det är bara roligt att rida. Drygt att börja kl 7 i morgon bara :/


Tack och adjö!

Av Madde - 8 februari 2013 21:14

Tre dagars jobb gick fort! Ledig ikväll och bara tar det lugnt :) Imorgon är jag helt ledig, rätt skönt! Inte för jag vet just nu vad jag ska göra på dagen men det blir säkert kul vad det än blir :) På kvällen ska jag till en kompis på landet så jag hoppas det är någelunda bra väder så det inte blir så jobbigt att köra.. Tänk vilka ilandsproblem man har.. Man kunde ju faktiskt haft det värre, mkt värre.

På söndag är det seriefinal på åkerby. Hoppas det inte håller på så länge, skulle vara kul att se både dressyren och hoppningen! :) Börjar jobba kl 17 så jag hoppas det är klart tills dess.

Och jag vill bli hyrryttare, men tror det är för dyrt.. Hyra häst i sommar vill jag oxå göra!! Jag vill ha en egen häst egentligen! Men fy vad dyrt :/ En vacker dag så ska jag ha en egen.. Men det är nog några år dit. Får nöja mej med andras hästar tills vidare :)


Nu ska jag fortsätta kolla på tv. Tack och adjö!

Av Madde - 2 februari 2013 19:56

Ja så mkt blev det av den där sammanfattningen :p Har inte haft någon lust över huvud taget.. Även om det skulle vara kul stryp till ska och läsa sånt man kanske annars glömmer. Tänk vilka ilandsproblem man har ;)

Idag köpte jag en klänning på Valja Mi, den va nersatt till 100 kr från 799! Helt sjukt, jag skulle aldrig någonsin ge 799 kr för en klänning.. 100 kr va ett mer lagom pris :) Ska gå in där på måndag igen för Enköping är ju så muppigt att det knappt finns något öppet på söndagar :/ Fast tur är väl det så jag inte gör av med alla pengar jag har :p

Har lust att gå ut på krogen. Igen! Det är nåt fel på mej! Nästa utgång får bli 9 mars då the beef ska spela på pulse. Dock nykter men vad gör det när det är ett bra liveband? :) Ska ha hundarna den helgen men det är väl lika bra :) Sen blir det ju kryssning 15 mars.. Lär ju bli lite mer alkohol då än vad min kropp är van vid haha.

Och ridningen går jättebra!! :) Det går bättre och bättre för varje gång. Men det är nästan lika jobbigt fortfarande :p Första gången va hemsk! Men antar att man måste väcka ridtekniken till liv igen, den finns ju där. Hoppas jag får samma häst ett tag till. Det underlättar såhär i början så man slipper hitta nya knappar hela tiden. Ja det visar sej :)

Nu ska jag fortsätta kvällen!

Tack och adjö!

Presentation


Mina tankar. Mina åsikter. Mina intressen.

Kort och gott, Mitt Liv.


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards