Mitt liv i ord och bilder

Alla inlägg under december 2012

Av Madde - 16 december 2012 20:55

Ja nu är hundmässan över för i år. Kan ju säga att det är tur jag inte har nån hund för då hade jag blivit ruinerad :p Så många fina saker det finns! Men en del är på tok för dyra! 800 kr för en pläd - nej tack! En plånbok i nåt fakematerial - nej tack!
Dagen har iaf vart superbra :) Körde fel bara en gång! Rekord ;) Gpsn va bra, den visade en kort väg till mässan. Så det gick rätt fort att komma dit :) sen att jag glömde plånboken med alla pengar i bilen så jag fick gå tillbaka till parkeringen.. Det är ju en helt annan sak :p Ibland blir man bra trött på sej själv!

Köpte ett par byxor jag kan ha på jobbet och en sporttop (typ) dom jag ska ha när jag rider :)
Skohelvetet gick "sönder" så har ont som fan i foten, det va det enda dåliga på hela dagen! :)
Har helt klart vart på för få utställningar i år! Det är ju så kul.. Men kanske inte så kul att åka på en vanlig utan hund..
Missade tyvärr frallorna, hade varit kul att se några. Bättre lycka nästa gång :)

Nu ska jag lägga mej och kolla på tv. Glömde tvätta igår så bokade en tid i morgon 8-12, tjoho! :/

Tack och gonatt!

Av Madde - 13 december 2012 15:22

Ja nu är det inte långt kvar till jul :) Jag ska visserligen jobba hela helgen så det blir inget firande för min del. Men jag kan ju alltid glädjas åt alla andra som sitter och har mysigt på julafton med sina nära och kära ^^
Själv ska jag nog äta god julmat till lunch och sedan förgylla dagen för de äldre som sitter ensamma.

Nästa vecka ska jag ner till Gotland för första gången :) Det blir visserligen en snabbvisit, men det ska nog bli kul ändå! Får se hur jag och moster klarar av att sitta i samma bil flera timmar ;) haha ja det ska nog gå bra ^^ Jag hoppas vädret är på våran sida! Att åka flera timmar med häst kan bli jobbigt annars.

På söndag bär det av till Sthlm :) Stockholm hundmässa 2012 är det dags för! Det ska bli kul. Men i år åker vi bara en dag, man orkar inte riktigt två hela dagar där.. Sen jobbar jag kväll på måndag så det passar bra att kunna sova lite längre efter en dag full med äventyr :) Har hundarna i morgon kväll och söndag, lite extra pengar :) Sitter fint såhär före jul! :) För även om jag inte ska fira jul så kommer jag köpa lite julklappar - det är kul att ge bort presenter :) Det är synd att man inte har så mkt pengar som man skulle behöva för att kunna ge nåt jag verkligen vill. Det tuffa livet ;)

Snart är det dags för jobb. Har haft en huvudvärk from hell nästan hela dagen :/ Den blev lite lindrigare med tablett men det får nog bli en till så jag orkar med kvällen. Jobbar dag i morgon så det blir inte så många timmar sömn heller. Jaja sluta klaga det ska nog gå bra ;)

Tack och hej!

Av Madde - 6 december 2012 23:56

Denna vecka har varit lite utöver det vanliga.
I tisdags gick jag klart första vändan i andlig utveckling, och inte får jag glömma personlig utveckling, vilket har varit ett händelserikt år. Måste säga att det känns lite ovant att leva i nuet.. Inte för att jag gör det fullt ännu men betydligt mer än vad jag gjort för ett år sen. Och för två år sen ska vi inte ens tala om :p
Nu tar jag en paus innan jag påbörjar omgång 7, just nu hänger jag inte riktigt med allt som händer. Alla läxor jag inte gjort ännu har jag tänkt göra innan jag ska fortsätta. Då det är massa bra övningar för att lära känna mej mer och lära mej vad som är vad när man kommer till känslor och alla sinnen. Hade tänkt utveckla både sjätte, sjunde och åttonde sinne haha.. Nej men det skadar ju inte att lära sej tänka om :)

Idag fick jag höra av en tjej i stallet att hon tycker jag verkar vara snäll och go. Det är alltid kul att höra från folk man inte känner :) Nog för att jag redan vet att det stämmer, men man kan aldrig höra det för ofta! Hahaha ;)

Nu är det dags att sova, igen. Dagarna går då fort att det känns som man ska sova hela tiden ibland ^^
Nu har jag vart ledig en hel del senaste veckan, bara jobbat en endaste dag - rena rama semestern! Nu blir det lite mer jobb, ledig en dag och jobb 7 dagar. Lite pengar måste jag ju ha - man blir ju tyvärr inte rik av att jobba inom kommun :/

Tack och gonatt!

Av Madde - 6 december 2012 23:56

Denna vecka har varit lite utöver det vanliga.
I tisdags gick jag klart första vändan i andlig utveckling, och inte får jag glömma personlig utveckling, vilket har varit ett händelserikt år. Måste säga att det känns lite ovant att leva i nuet.. Inte för att jag gör det fullt ännu men betydligt mer än vad jag gjort för ett år sen. Och för två år sen ska vi inte ens tala om :p
Nu tar jag en paus innan jag påbörjar omgång 7, just nu hänger jag inte riktigt med allt som händer. Alla läxor jag inte gjort ännu har jag tänkt göra innan jag ska fortsätta. Då det är massa bra övningar för att lära känna mej mer och lära mej vad som är vad när man kommer till känslor och alla sinnen. Hade tänkt utveckla både sjätte, sjunde och åttonde sinne haha.. Nej men det skadar ju inte att lära sej tänka om :)

Idag fick jag höra av en tjej i stallet att hon tycker jag verkar vara snäll och go. Det är alltid kul att höra från folk man inte känner :) Nog för att jag redan vet att det stämmer, men man kan aldrig höra det för ofta! Hahaha ;)

Nu är det dags att sova, igen. Dagarna går då fort att det känns som man ska sova hela tiden ibland ^^
Nu har jag vart ledig en hel del senaste veckan, bara jobbat en endaste dag - rena rama semestern! Nu blir det lite mer jobb, ledig en dag och jobb 7 dagar. Lite pengar måste jag ju ha - man blir ju tyvärr inte rik av att jobba inom kommun :/

Tack och gonatt!

Presentation


Mina tankar. Mina åsikter. Mina intressen.

Kort och gott, Mitt Liv.


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards