Mitt liv i ord och bilder

Alla inlägg under september 2011

Av Madde - 29 september 2011 21:28

I morgon är sista dagen på mitt jobb. Tänk vad fort tiden går!

Så nu är jag i full fart att hitta ett annat jobb, men jag är rätt kräsen. För tänker trivas på jobbet resten av livet. Inte som det varit hittills, fast det har ju helt klart blivit bättre på senare år.


Nu är jag så trött att jag knappt orkar hålla ögonen öppna, så drygt. Klockan är ju bara 21.30 Går jag och lägger mej nu vaknar jag ju på tok för tidigt. Inte bra inte bra :p


Igår började jag sköta om söta lilla Cortina här på gården :)

Hon är så söt och snäll :) En welsh på 5 år. Ja mkt mer än det vet jag inte :p Alla har rätt att bli ompysslade. Eller ja klart hon blir det av ägarna oxå, men en pålle kan inte få tillräckligt med uppmärksamhet ^^


Ikväll va Majsan här :) Vi åt grillat, SÅ gott! Troligtvis typ sista gången för i år skulle jag tro :/ Eller nej, jag har ju kol kvar så den måste jag ju grilla upp :)

Mätta och belåtna kollade vi i skolkataloger. Hehe så kul att se folk man känner nu som man inte kände då. Har inget minne av att jag sett nån av dom i skolan... 


Och jag blir så TRÖTT på hundmänniskor!!!!! Det måste vara dom mest trista och hämdlystna och korkade människor som finns! (iaf dom på olika forum) ALLA vet bäst. Hur det nu går till? Det måste vara nåt allvarligt fel på hundfolket. Usch! Att försöka prata om en ras/egenskap hos en hund kommer det alltid nån och klankar ner på det man säger. Och inte är dom trevliga heller! Nej fy. Tacka vet jag vettiga folk. Ibland undrar jag om folk blir annorlunda bakom skärmen? För så som vissa beter sej kan man ju undra hur dom fungerar ute i verkliga livet. Dom kan ju inte ha det lätt iaf!

Nån som håller med?


Någon som har ett jobb till över så hojta till! ;)



Tack och gonatt! 

Av Madde - 27 september 2011 08:10

Denna klocka köpte jag igår :) I like it!


Här har vi gaveln på ridhuset på Valla Ponnyridskola. Det har några år på nacken ^^

 

Och här har vi poolen. Ena väggen rasade för många år sen och nu ser det ut såhär. Känns som det var igår det va en "betongpool" (som fanns före denna). Eller jag vet inte om det va betong, men det va inte sån här duk. Utan botten var 50/50 djup, ena sidan var mindre djupare sen typ mitt i gick det rätt ner och blev jättedjupt (ja det var jättedjupt när jag va på ridläger -97, då va man inte lika lång som nu :p)  

Här är andra delen. Fy för att ta bort allt sen... Jag är inte avis :)   Här är lägerhuset. Huset där alla barn och ledare sover när det är ridläger. Det finns 4 sovrum med våningssängar i. Jättefina rum faktiskt. Det är en lite mystisk stämning över detta hus, men det är nog bara för alla spökhistorier som berättas ;) Här har man många minnen ifrån!   Och här har vi glada Angelica när vi va ut till Valla och red och pysslade om stallet 24/9 :)   Min favvo Dublin. Som redan hunnit bli hela 18 år! Herregud vad det går fort. Känns som det var förra året han kom till Valla, men han har stått där i 11 år. Och fler ska dte bli! :)   Ett fint kort på lilla Odd :)   Jag och moster lastade detta. Inte nog med att det skulle ner, sen fick hon det levererat hem, och där skulle det så klart upp på skullen... Yey??? Mina armar mådde inte bra efter det, men vad gör man inte för dom små liven :)

Av Madde - 25 september 2011 22:02

Nu har ännu en vecka susat förbi... Tänk vad fort det går! Jobbade måndag o tisdag. Sen va jag ut till Valla och red Dublin alldeles själv på onsdagen. Det regnade lite med det gjorde inte så mkt :) Mockade hela stallet, fixade fint och la ut mat åt alla. Det är så skönt att vara där ute och pyssla. Så många minnen som dyker upp, både fina och ledsna. Precis som det ska vara :) Är i en period jag skulle kunna vara där ute varenda dag typ ^^ 

I torsdags o fredags var jag hos moster. Vi hämtade hö (stackars mina armar tyckte inte om det), halm och fixade en hage åt baggen som kommer. Han får inte gå in till tackorna (heter det så?) förrän mitten av november.

I onsdags kväll och fredag/lördag kväll sov jag hos Majsan :)

I lördags var jag åter igen ute i Valla :) Denna gång med Angelica. Kul att vara på samma ställe där vi lärde känna varandra för ca 14 år sedan... Fy vad åren går fort! känns som det va förra året vi bev kompisar ^^ Mkt har hänt sen dess.


Idag var jag på BM igen, tredje gången. Det går framåt :) Men jag vill så mkt, så det händer ingenting istället. Lite surt :p Men det är ganska kul och intressant att få ta del av denna upplevelsen. Vi som är med känner inte varandra, men ändå lyckas vi träffa rätt gång på gång :)


Laddaren till mobilen glömde jag ju förståss i Enköping, MORR! Så kan inte ladda upp några bilder heller :/ Får bli i morgon när jag fått hem den :)



Tack och gonatt för denna gång!

Av Madde - 18 september 2011 21:39

Igår var jag och Jennie ut till Valla och red en sväng på Dublin och Junior. Det va sååå härligt :) Riktigt skoj!! Red först lite på banan, och satan vad ovant att rida så liten häst. Dublin är ju nästan ponny, så kunde knappt sitta i galoppen för den va så stötig. Haha. Men kände mej inte så stor som jag trodde att jag skulle göra, skönt! Sen red vi ut, hundkenneln-vårfru. Några härliga travsträckor här och där, underbara härstar <3

Efter vi red klart tänkte jag borsta lite igen... Men började mocka ut, vilket resulterade i att jag mockade 3 spiltor och 2 boxar, haha. Ja så kan det gå :) La ut hö + äpplen och fyllde på vatten. Sen kom Lola och Lo ner och släppte in hästarna. Jag och Lola pratade om allt mellan himmel och jord, det va kul :)

Tog dock inte ett endaste kort - Dåligt!


Idag va jag och Misan på crossbanan och kollade på stockholmscrossen. Det hände en otäck avåkning, föraren fick föras därifrån med helikopter. Sen var det en annan som åkte omkull och såg ut att ha jätteont, han fick åka med ambulans.

Annars var det riktigt kul att titta på alla som körde. Och ljudet i starten är härligt! :) Man blir bra sugen att köra själv, men har blivit alldeles för feg med åren. Tyvärr. Vem vet jag kankse får för mej att skaffa en och köra med i skogen :p Grymt bra motion, men satans dyr haha.



Nu ska jag gå o lägga mej innan jag somnar framflr datorn. Det tar på krafterna mer än man tror att vara ute.


Tack och Gonatt



Av Madde - 16 september 2011 23:32

Detta var då Carl-Magnus Piper (om jag minns rätt?) som gav oss en guidad tur genom slottet    Några riktigt vackra möbler! Vill ha ^^   Den största trattkantarell jag hittat!! :)   Ja gulingar är det ont om i denna skog, men trattisar - det finns det gott om! :p   Himmelen när jag väl hittade ut ur skogen igår. Vackert! :)   Åh äntligen har jag hämtat ut min bok. Så glad att ha den i min samling (eller blivande samling. Har kommit på att jag är nog ganska svag för böcker, fakta/biografi och liknande) Den är så fin boken!!! :)   Hehe Pelle ligger o slappar. Ser ganska skönt ut måste jag säga ^^ 

Detta är mitt och mosters verk! (Inte fåren utan huset) Det byggde vi på två dagar, bra gjort tycker jag. En del fula ord blev det. Men i det stora hela så gick det mycket bra ;) Det blev ju inte klart, men nästa gång jag åker dit på besök kanske?   

Av Madde - 16 september 2011 23:04

Eller ja det är ju inte mkt kvar av fredagen. Men den har varit bra. Först jobba som vanligt, sen hämtade jag Heidi. Vi skulle ätit mat innan vi åkte till Engsö slott. Men så blev det inte. Lite choklad var det enda vi åt, inte bra inte bra! Jag tog en energidricka, inte alls bra det heller! Fy fy fy.


Pratade med Mie idag, det va riktigt skoj :) Va huuur längesen so helst vi pratade. Så det känns kul att ta upp kontakten igen :)


Va som sagt på Engsö slott ikväll, på spökvandring. Men ja, jag vette sjutton. Det var en riktig besvikelse! En helt vanlig guidad tur genom slottets alla rum, mer än så var det inte :/ Glasmontern med läskiga saker som fanns när jag va där förra gången för många år sedan fanns inte kvar. Nu var det (kommer inte ihåg vems) ett gammalt musik/skrivar-rum... Så det var väl inte vad jag hade väntat mej om jag säger så. Jaja det va trevligt ändå :)


I morgon ska vi till Valla, ska bli riktigt kul! :)) Mysa lite med Dublin, det va ju evigheter sen. Tror inte jag ridit honom sen jag va 18, om jag kommer ihåg rätt. Ska ta lite bilder på dom små liven, och håll tummarna att Dublin överlever en tur med mej på ryggen ;)


Funderar mer och mer på hur öppen för andevärlden jag är. För jag får oftare vissa saker bekräftat genom en rysning, eller jag får ingen obehaglig rysning. Utan mer som att håren ställer sej rakt upp från nacken vidare ut på armarna. Inte alltid jag vet om det stämmer, men när nån säger nåt som jag känner stämmer så får jag en sån rysning. 

När min magkänsla, tanke och rysning kommer samtidigt måste det ju betyda nåt? Eller hur :)

Har även upptäckt att ju mer jag vill nåt ju oftare blir det tvärt om... Hmm känns som jag ska tänka om ibland? ;)



Kommer ett inlägg snart med lite random bilder :)



Tack och gonatt!

Av Madde - 15 september 2011 21:01

Idag irrade jag bort mej i skogen. Hittade till en början inga gulingar :/ Men sen så! Blev några stycken iaf, lyckades hitta ett ställe dom inte varit på :) I övrigt är det sopslut på gulingar :/ Dom har länsat hela skogen typ. Fy för att det är fler folk än jag som är ute o plockar :p Kanske ska åka till moster, där är det ju typ ingenmansland så där finns det väl massor! ;)


I morgon ska jag och Heidi på spökvandring på Engsö slott, ska bli kul :) Men får se om man vågar åka hem o sova sen? Haha. Nej fy. Vad har vi gett oss in på? Det är ju skitläskigt. Har vart på sånt förutmen då va jag inte så gammal. Jaja det blir dom det blir :)


På lördag blir det en nostalgitripp till Valla med Jennie :) Ska rida Dublin. Haha han är så liten ^^ Kommer kännas som hans ak gå av när man sätter sej på honom säkert :p Stackars pålle! Men han får stå ut :) Så håll tummarna att det torkar upp lite så man kan rida utan att behöva tänka på vart hästen går. Åh vad roligt det ska bli :) Helst skulle jag vilja rida på banan efter vi ridit ut. Men det känner ju som att det inte är tillåtet ;)



Nu ska jag ta o sova snart. Lägga upp lite bilder nån dag, måste bara lägga in dom på datorn från mobilen först. 


Tack och gonatt!

Av Madde - 14 september 2011 07:56

Va på miniseans utanför Sala, hos Christian Toivainen, igår med Majsan. Båda fick bekräftat att vi är på rätt spår och att livet är inte enkelt (för att förkorta allt :) )


Skulle vilja tacka farmor som är med oss och gör sej plats så hon får nå fram till oss när vi är på seans tillsammans :) Igår höll hon till och med två platser åt oss, jag vill gå - men inte majsan :p


Majsan ringde mej igår strax efter 5, vi döpratade lite och så kom vi in på detta så jag sa att det finns två platser kvar till kvällen. "Ska vi gå?" Fråga Majsan. Så jag ringde och kollade om platserna fanns kvar, och det gjorde dom ju :) Jag har velat gå på denna seans och den enda jag inte frågat är just Majsan, varför vet jag inte. Och va mitt ute i skogen och plockade svamp, så jag skyndade mej hem. Medan jag ringde runt lyckades jag hitta rätt väg hem :p Så hann duscha av kroppen sen var det bara slänga sej i bilen och ilfar dit. Parkerade när min klocka va precis 18.15 (man måste vara där senast då för att själva seansen börjar 18.30) Majsan som alltid är sen till allt var där ca 18.10

Så ja, det var meningen att vi skulle gå denna gång. :)


På ett sätt saknar jag inte farmor på samma sätt efter att varit på senaser. För jag vet att hon har det bra, och att hon gör allt för att hjälpa oss. Vilket jag är mycket tacksam för! Även fast det är svårt att göra det som är bäst alla gånger... Men jag gör mitt bästa för att ändra om dom små detaljerna som gör mej gott.



Nu måste jag springa iväg för att hinna till jobbet. Håll tummarna att det inte regnar när jag kommer hem, för isf ska jag plocka svamp :)


Bjuder på ett par underbara låtar!





Ha en bra dag allesammans!

Presentation


Mina tankar. Mina åsikter. Mina intressen.

Kort och gott, Mitt Liv.


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards