Mitt liv i ord och bilder

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Kropp och knopp

Av Madde - 24 mars 2013 09:50

Hej igen! Just nu ligger jag och tycker synd om mej själv och kollar på disneydags. Klockan ringde 6 i morse för jag skulle iväg men det blev inställt, tur va väl det! För nu börjar det sakta krypa fram - nästäppa, huvudvärk och halsont... Jag. Vill. Inte. Skulle jobbat ikväll men sjukskrev mej, vill inte gå runt och smitta ner dom stackars kunderna. Är ledig måndag och tisdag så har tid att kurera mej!

Det är intressant hur jag lyckats lära mej om mej själv dom senaste åren! För nåt år sedan var jag den mest negativa person som fanns på denna jord. Har ingen, verkligen ingen! aning om hur folk orkade umgås med mej då. Det är väl nåt jag aldrig kommer få veta. Och jag är så glad att jag tog tag beslutet att börja lära mej om mej själv. Jag har fortfarande sidor som måste förbättras, kommer förmodligen alltid ha. Jag har så mkt roligare idag och senaste veckorna har mkt fallit på plats. Drygt två års arbete har gett resultat!! :) men jag är inte klar än som sagt. Det kommer fortsätta falla på plats även om jag kommer ha lite motgångar. Men det måste man för att utvecklas.
Tänk att man kan vara så klok emellanåt, men att göra handling av tanke är ju fan knte lätt alltså. Har fått höra från två personer på kort tid att jag har en stor portion sunt förnuft. Och det har jag, på gott och ont. Det känns skönt att folk kan lita på mej i viktiga sammanhang. Men att ha sunt förnuft kan vara jobbigt ibland, som när man står breve nån som inte har... Då vill jag bara gräva ner mej! Korkade människor är något jag har riktigt svårt för. Och människor som ursäktar sin existens, dom kan ju gå och gömma sej nånstans så vi andra slipper lida pga dom eller så kan dom bara grow a pair (som man brukar säga).

Nu orkar jag inte skriva mer.. Jag hoppas verkligen jag upptäckte förkylningen, ja jag hoppas att det bara är en förkylning och inget annat!, i tid och lyckas mota bort den. Det får tiden utvisa.

Tack och adjö!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madde - 19 maj 2013 10:37

Idag får det bli en vilodag :) Är lite sugen på att sola lite, det skadar ju aldrig att bli lite brun ^^ Måste iaf ut till hundarna strax, kan ju inte sitta inne hela dagen heller ;) Igår va jag ut och sprang igen! :) Eller springa och springa, mer...

Av Madde - 16 maj 2013 23:54

Ja nu ska konditionen tränas! Idag va jag ut och sprang, eller joggade, i nästan 3 km sammalagt. Orkade 1,3 km i sträck som mest. Bättre än jag trodde! :) Så nu ska jag ut och springa var annan dag så får vi se vad som händer :) Imorgon blir det förm...

Av Madde - 13 maj 2013 00:55

Kände att det va dags för ett inlägg igen. Va ett tag sen, igen! Jag tar mej aldrig tid att skriva riktigt.. Å andra sidan skriver jag egentligen för att det är kul att kolla tillbaka vad man skrivit. Har upptäckt i några gamla inlägg att jag faktisk...

Av Madde - 23 april 2013 23:12

Nu har jag haft lady tre ggr. Det går riktigt bra måste jag säga :) Hon blir bara så fruktansvärt tung i handen på hackamore, hon bär inte huvudet själv i onödan ;) Idag hade vi en vikarierande ridlärare, hon va duktig! Det är kul att rida för and...

Av Madde - 16 april 2013 18:06

Tänk vad fort dagarna går! Tycker att dom varma soliga dagarna ska komma nu :) Lite less på denna gegga som är överallt! Så värdelöst hos hundarna när dom måste vara inne större delen av dagarna. Glad att snön nästan är borta iaf :) Dags att byta til...

Presentation


Mina tankar. Mina åsikter. Mina intressen.

Kort och gott, Mitt Liv.


Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards